Osnove dirigentske tehnike
20,00 €
O avtorju
Dr. Borut Smrekar je po študiju klavirja pri prof. Dubravki Tomšič Srebotnjak in dirigiranja pri prof. Antonu Nanutu nadaljeval študij dirigiranja na Dunaju. Dirigiral je zborom in orkestrom doma in v tujini ter pripravil vrsto opernih predstav. Več let je poučeval osnove dirigiranja na Akademiji za glasbo v Ljubljani. V letih 1998–2005 je bil direktor in umetniški vodja SNG Opera in balet Ljubljana. Sodeluje kot član žirij na mednarodnih pevskih tekmovanjih, na raznih muzikoloških strokovnih simpozijih in piše glasbene kritike za časopis Delo. V Ljubljani je pri JSKD zelo uspešno vodil tečaj
Osnove dirigiranja prve in druge stopnje, zaradi kakovosti in priljubljenosti pa so ga večkrat ponovili, tudi v drugih krajih po Sloveniji.
Vsebina:
UVODNIK
O DIRIGIRANJU IN DIRIGENTSKI TEHNIKI
O DIRIGIRANJU
Kaj je dirigiranje
Dirigentove naloge in funkcije
Relativnost dirigiranja
Lastnosti dobrega dirigenta
Notranja zvočna predstava kot temelj dirigiranja
O TEHNIKI DIRIGIRANJA
Kaj je tehnika dirigiranja
Domet tehnike dirigiranja in njen pomen v praksi
Različne tehnike dirigiranja
PRVINE DIRIGENTSKE TEHNIKE
USVAJANJE DIRIGENTSKE TEHNIKE
Notranja zvočna predstava kot temelj dirigentske tehnike
Usklajenost telesa, notranje zvočne predstave in izvedbe
Načini usvajanja dirigentske tehnike
POLOŽAJ TELESA, ROK IN GLAVE
Drža telesa, glave in mimika
Drža rok
Funkcija leve in desne roke
Taktirka
PRIPRAVLJALNE KRETNJE
Praktično usvajanje tehnike taktiranja
Vaje za usvajanje prostora
SHEME TAKTIRANJA
Splošno
Poglavitne sheme
Poddelitve
Kombinirane sheme
Najpogostejše napake pri taktiranju
SHEME TAKTIRANJA V ODNOSU DO RITMA, DINAMIKE IN ARTIKULACIJE
Taktiranje zvoka in taktiranje pavz
Dinamika
Taktiranje členjenega ritma
ZAČETKI IN ZAKLJUČKI
Splošno
Splošna pravila za izvedbo vzmaha
Pravilni vzmah
Nepravilni vzmah
Zaključki
FERMATE (korone)
Splošno
Fermate na celih taktih
Fermate na dobah
Fermate na delih dob
Fermate na tonih, ki trajajo dlje kot doba
Fermate na taktnicah in cezurah
Simultane fermate
SPREMEMBE TEMPA
Splošno
Postopne (agogične) spremembe
Nenadne spremembe tempa
SELEKCIJA IN POVEZOVANJE RAZLIČNIH PRVIN
PRINCIPI SELEKCIJE IN POVEZOVANJA
Principi selekcije in povezovanja
Istočasno nastopajoči različni ritmi, dinamika in artikulacija
Vstopi
Oblikovanje dirigata
POSEBNI PRIMERI DIRIGIRANJA
Dirigiranje spremljave
Dirigiranje recitativa
Dirigiranje skladb brez predpisanega taktovskega načina
POVZETKI
Odlomek iz recenzije Sebastjana Vrhovnika:
Literature za dirigiranje je na Slovenskem sicer nekaj na voljo, a njeno število avtorjev ni ravno obsežno, med posameznimi izdajami teh del pa je navadno moralo preteči precej let. Priročniki za dirigiranje so zato posebno dragoceni, vsakršno novo delo je dobrodošlo, saj pomembno dopolnjuje tovrstno literaturo pri nas. V preteklosti so se s področjem zborovskega dirigiranja sistematično ukvarjala vidna imena slovenske glasbe in poskrbela, da smo imeli oziroma imamo tovrstno strokovno literaturo tudi v slovenskem jeziku. Prvi, ki se je posvetil pisanju priročnika za dirigiranje, je bil France Marolt. Pripravil je delo z naslovom Skripta prvega pevovodskega tečaja, izšlo pa je tik po 2. svetovni vojni, natančneje leta 1946. Adolf Groebming je avtor priročnika Zborovodja, ki je zasnovan v treh delih in je kot celota izšel pri Državni založbi Slovenije leta 1950. Čez dobri dve desetletji, leta 1971, je Radovan Gobec napisal priročnik Dirigiranje, izdala pa ga je Zveza kulturnih prosvetnih organizacij Slovenije. Slovenski prostor je moral nato čakati kar 45 let, da je pred nami posodobljena strokovna literatura avtorja dr. Boruta Smrekarja Osnove tehnike dirigiranja (JSKD, 2015).
Mnenja
Zaenkrat še ni mnenj.